Dé maandag

Toen was het weer maandag, de dag van de week dat ik op overlevingsmode sta. ’s Avonds (de zondag op maandag) slaap ik altijd slecht. Draaien, lig niet goed, anders gaan liggen, nee dat werkt ook niet, draai me weer om, zonder dat ik het wil kijk ik op de klok. What?? Alweer een half uur voorbij?!? Dat betekend dat ik nu nog maar 6 uur te slapen heb. Zo gaat dat dan maar door en door, tot ik zie dat ik nog maar 3 uur te slapen heb. Het frustrerende is dat je dan zo moe bent en niets liever wilt dan verdwijnen naar dromenland.

De ochtend is dan een moeilijk proces van opstaan, wakker worden en proberen op tijd beneden te zijn om je brood nog te kunnen smeren. Uiteindelijk bevroren aangekomen op school en dan begint de dag vol opletten, alle informatie die je in je hoofd moet prenten. Plusles wiskunde erbij. Ohjaa, en dat profielwerkstuk nog… Hét profielwerkstuk, dat op dé maandag af moet zijn. Hoe fijn was het ook dat vlak voordat het af moest zijn onze begeleider nog met hele ideeën kwam wat we allemaal er nog wel niet leuk erbij konden voegen. Hij had 300 eisen, en wij moesten het maar uitvoeren.Vijf minuten geleden vond ik het wel genoeg geweest en ben ik toe aan een rustig maandag avondje.

En dan heb je dit nog –

Een gedachte over “Dé maandag

Geef een reactie

