Ikkuh

Hooi,

Even wat meer over mij! Ik zal nu beginnen met mijn muziek voorkeur, mijn muziek is denk ik wel het belangrijkste voor mij om goed op te kunnen staan, de dag door te komen en weer lekker in slaap te kunnen vallen. Het maakt me blij, het laat me denken, het laat me verzinnen, het maakt me ‘ik’.

Mijn voorkeur gaat naar alternatieve/rock muziek. Ik ben niet extreem in het laten zien, zoals in mijn kleding. Ik was wat alternatiever, maar dat is eigenlijk al een half jaartje anders geworden. Al kan ik mijn rode broek nog steeds echt niet weg doen [a].

Sommige mensen denken bij alernatieve/rock muziek meteen aan heel erg hard, heel schreeuwerig maar dit is echt niet zo! Ik luister ook zeker niet alleen maar naar zulk soort muziek. Al ben ik niet zo van de pop, en Nederlands doet me al helemaal niks!

De eerste video is U2, hier ben ik sinds ik geboren ben al mee opgevoed. Zelfs toen ik in de buik zat kreeg ik dit al te horen. Ik kan me nog herinneren als dit beneden opstond ik midden in de kamer stond te dansen. En half probeerde mee te zingen (de deuntjes werden dan meer meegezongen). Dit nummer heeft me altijd wel wat gedaan.

Ik ben al sinds een paar jaar de grootste fan van de band ‘The Killers’. In huis werden er altijd opmerkingen gemaakt, want mijn zus vond het maar helemaal niks. Mijn broer en vader kende het ook wel. Mijn favoriete nummer weet ik nooit zo heel goed, want ik heb er wel 4 op nummer 1 staan. Het nummer ‘Human’ kennen jullie denk ik wel. Die was toen die uit was regelmatig op de radio en tv te horen. Mooie nummers zijn: ‘When you were young’, ‘Jenny was a friend of mine’, ‘Read my mind’ en natuurlijk Mr. Brightside:

Op dikke nummer 2 staat de band ‘Thirty Seconds To Mars’. Vorig jaar ongelofelijk beken door het prachtige nummer ‘Kings and Queens’. Ik ben 2 jaar geleden naar een concert geweest in Amsterdam, het was echt geweldig! Zou zeker nog een keer terug willen. Het is ook niet te missen how cute Jared Leto is! Ik heb het nummer The Kill gedaan, het is wat harder misschien maar de tekst spreekt mij nog steeds zo ontzettend aan. Het gaat eigenlijk een beetje over jezelf zoeken. Wat een stem heeft hij ook!

Ik hou ook heel erg van Taylor Swift. Haar muziek is vrolijk, haar teksten zijn herkenbaar. Liefde, jongens het leven. Daar zingt ze over en dat spreekt me aan!

Verder heb ik hier ook nog wat mooie nummers van artiesten:

Deze laatste kan ik niet vergeten er tussen te zetten! Geniet🙂 Two Door Cinema Club!

 

Wat vind je ervan?

Een gedachte over “Ikkuh

  1. Mr Brightside is ook één van mijn favoriete liedjes, 30 seconds to mars zag ik op Pinkpop en ik was echt onder de indruk van hun optreden terwijl ik er eerst niks mee had! Two Door Cinema Club is één van mijn favoriete bands en zag ik ook op Pinkpop en Taylor Swift vind ik heerlijk om te spelen op de gitaar❤

Geef een reactie

