Be nice!

Het is weer weekend en ik ben helemaal kapot van de hele week. Zo erg zelfs dat ik niet eens 8 kilometer ga fietsen om bij vrienden ze zitten terwijl het -10 graden is. (oké dat is dan ook niet mijn favoriete bezigheid, fietsen in de kou). Maar toch… het liefste ga ik gezellig langs, maar ik moet echt mijn krachten sparen om de rest van het weekend te overleven, en nog te zorgen dat ik een beetje normaal aanspreekbaar ben.

Ik heb namelijk een zusje, en het is een schat hoor! Maar eerlijk gezegd behandel ik haar niet altijd zo. Daar voel ik me zeker wel eens schuldig om. Vooral nu ik moe ben kan ik nergens tegen, en elk stom klein dingetje dat niet goed gaat (of zoals ik wil dat het gaat bij haar) ben ik best kortaf, en zeurderig. Dit is zonde, want we kunnen ook echt met elkaar lachen. Die band moet alleen gewoon wat beter worden, en ik moet me niet als de kleine gedragen.

<- mijn zusje (als fotomodel voor mij)

Ik moet echt wat beter opletten, en wat rustiger reageren. Ik ben dan gewoon in mezelf bezig en als mensen dan allemaal dingen willen vertellen heb ik zoiets van nee nu niet. Terwijl je gewoon tijd voor die mensen moet maken. Want als jij het een keer wilt, dan zullen die mensen dat ook doen. En dan verwacht je het ook van ze.

Hoe ben jij zelf? Af en toe ook kortaf? Af en toe ook te negatief?

Ik ga er nu echt op letten. Ik moet niet meteen zo kortaf en negatief zijn. Ik moet alles meer leren waarderen. Veel meer laten zien dat ik zoveel om mijn mensen geef!

Toevallig las ik op een blog iets heel leuks. Het zijn vragen die je elke dag moet stellen aan jezelf. Met het gevolg dat je alles meer gaat waarderen, en succesvoller wordt.

Real success comes from the quality of your relationships and the emotions that you experience each day. That’s where these 10 questions come in. Ask them at the end of each day and I absolutely guarantee that you’ll become more successful.
1.    Have I made certain that those I love feel loved?
2.    Have I done something today that improved the world?
3.    Have I conditioned my body to be more strong flexible and resilient?
4.    Have I reviewed and honed my plans for the future?
5.    Have I acted in private with the same integrity I exhibit in public?
6.    Have I avoided unkind words and deeds?
7.    Have I accomplished something worthwhile?
8.    Have I helped someone less fortunate?
9.    Have I collected some wonderful memories?
10.    Have I felt grateful for the incredible gift of being alive?

-xoxo

Een gedachte over “Be nice!

  1. Ja, ik kan soms ook wel wat liever zijn voor mijn broertje. Maar het is makkelijker om boos te worden of chagrijnig te doen tegen je familie, omdat die je toch niet laten vallen. Maar goed voornemen!

Geef een reactie

