Chinees wonder! [not]

Goede avond,

Het is alweer zondag avond zelfs. Het weekend is zo goed als voorbij. Als het zondag avond is moet ik altijd weer denken aan die maandag. Die maandag…

De maandag van het vroege opstaan. De maandag waarbij ik mijn les begin met Duits. Helemaal achter in de klas zit ik wakker te worden terwijl er voor mij hele gesprekken zijn over Prada tasjes en over vreselijke mensen die hun willen toevoegen op ping ‘ohmygod! hij moet nu echt zoooo niet gaan denken dat ik ga reageren’. Ik ondertussen: Gaap, wrijf in de ogen, gaaaap. ‘weeeeeeeetjeeeeee wat mijn zus heeft gedaan? What =0 ja het is echt een bitch zeg! Het jasje dat ik precies vandaag aan wilde heeft ze gestolen! No way? Wat een stom wijf zeg! Jaaaaa echt hea! Nou ik zou der slaan. Ohmijngod dat ga ik ook zoooooo doen als ik haar weer zie. Echt ik ga wat van haar stelen! Trouwens heb je die nieuwe Prada tas al gezien, JAAA hebben hebben! Btw, weetje wat *** tegen mij zei? Noo? Kijk dan, ohmijngod ohmijngod, ik ga meteen **** pingen!’   Mensen tassen van tafels, spullen pakken we gaan de les beginnen. THANK GOD!

Maandag is het de dag van bijles wiskunde. Toen ik nog op het VMBO zat was ik er echt heel erg goed in! Best hoge cijfers en snapte alles behalve dat km/per uur gedoe. Dat was altijd een ongelofelijke domper. Ik had een 5 en van mijn ouders moest ik het herkansen terwijl ik er al van overtuigd was dat ik het gewoon niet kan. Nou toch maar weer een goede poging wagen en ja hoor! Ik had een 5,1. Toppie! Nu zit ik op HAVO en ik bak er niks meer van. Vorig jaar had ik een 1,6 (ja mensen echt waar) voor kansrekenen. Sommigen vinden het ongelofelijk makkelijk! Maar bij mij komt het er gewoon niet in hoe dat allemaal zit. Na weken bijles dit jaar heb ik toch echt een 6,5 gehaald. ‘Even een schouderklopje bij mezelf’.

(Even een traantje wegpinken)

Een ander vak is Chinees. Tering! (pardon voor mijn taalgebruik). Dat is me toch een vak, echt waar. Ik heb me er een moeite mee. De leraar zelf legt het ook niet uit, maar leest het allemaal voor. Lezen kan ik dan wel al vanaf groep 3. Oké ik krijg niet echt Chinees, maar management & organisatie. Allemaal balansen, begrotingen, winst & verlies rekeningen. Ik heb eigenlijk de basis vorig jaar best wel heel erg gemist, en daardoor bak ik er helemaal niks van! Ook daarvoor ben ik nu hard iemand aan het zoeken die me kan helpen. Want ik ga echt niet op M&O zakken dit jaar!

Dus deze week wordt eventjes hard, nog harder, ongelofelijk hard werken. En dan heerlijk feesten met Carnaval!

Welke vakken hebben jullie moeite mee?

4 gedachtes over “Chinees wonder! [not]

  1. Voor wiskunde heb ik altijd hard moeten blokken, dat ik uiteindelijk een 7 op mijn eindexamenlijst had staan, vind ik nog steeds ongelofelijk. Verder had ik veel moeite met M&O (dat heb ik uiteindelijk ook laten vallen omdat ik eigenlijk al veel te veel uren had) en economie, dat ik met moeite met een 6 heb afgesloten.. Geef mijn maar talen, geschiedenis en CKV, dat waren altijd fijne uren🙂

    1. Wow dat is dan wel echt super goed! Ik snap nu ook niet echt waarom ik wiskunde, economie en m&o heb gekozen =0. De meeste mensen hebben vooral spijt van m&o, vooral door onze ongelofelijke slechte leraar =[ het is dus echt bijspijkeren! Geschiedenis is echt leuk ja! Interessant en gewoon in je hoofd stampen

  2. Ik had ook altijd behoorlijk moeite met wiskunde, maar toen ik eenmaal een goede docent had, was ik de beste. Ik heb mijn examen wiskunde uiteindelijk gehaald met een 9!

Geef een reactie

