Aan de arbeit

Hooooi!

Auw mijn voeten, auw mijn rug, auw mijn knieen, auw mijn hoofd. Maar het geld is weer verdiend! Dagje HEMA weer overleefd. Ik zou vandaag van 9.00 uur vanochtend (vroeg he!) tot vanavond 18.00 werken. Maar ook bij ons is het crisis, ook bij de HEMA is het schappen met uren. Erg vervelend! Het was misschien wel lekker dat ik vandaag lekker op tijd kon gaan, toch baal ik er van want ik mis toch ook weer uren (al heb ik er wel zelf voor gekozen om te gaan toen ze me het vroegen). Maar we waren gewoon met teveel mensen om echt die tijd op te vullen met zinnige dingen.

Toch heb ik het super erg naar mijn zin bij de HEMA. De afwisseling vind ik heerlijk. Twee uur kassa en dan weer de winkel in. Ik moet er wel even bij zeggen dat het een erg kleine HEMA is. Zonder etenswaren (behalve 1 goed verkochte bak met rookworsten), zonder restaurant en geen aparte klantenservice.

Afrekenen, ruilen, fotoservice en klagen, het gebeurt allemaal bij de kassa. Dit vind ik juist wel fijn want je hebt nu verschillende handelingen bij de kassa. In de winkel is het of restaureren, spiegelen of koppen maken. Vandaag mocht ik zelf 2 koppen maken waar dan speelgoed op moest. Gewoon zelf alles uitzoeken en zelf beslissen hoe je het wilt hebben. Ik ben er toch eens trots op geworden! Hopelijk wordt het niet morgen weer helemaal veranderd, dat zou zonde zijn (haha). Spiegelen restaureren heb ik ook geen problemen mee aangezien er altijd wel weer nieuwe dingen zijn. Hoe ideaal verdienen terwijl je heel HEMA doorsnuffeld. Ook weer vervelend, want altijd kom je wel weer leuke dingen tegen. Maar als je steeds minder werkt door de crisis betekend het ook dat ik minder heb om uit te geven. Als ik klaar ben dus snel de winkel uit rennen.

2 gedachtes over “Aan de arbeit

  1. Het leek me altijd prachtig om bij de hema te werken. Ik wilde vroeger ook altijd erg graag een keer gewoon die hema rookworsten verkopen. Ik heb dat eens gevraagd toen ik 18 was, en guess what?! Het mocht! Ik kreeg gewoon voor 1 dag hema kleding en mocht gewoon alles doen wat ik wilde. Dat was echt leuk!

Geef een reactie

