Better

Het is me de laatste tijd opgevallen hoe ik op dingen in het verleden heb gereageerd. Ook hoe ik dat nog steeds wel eens doe. Het is me opgevallen dat ik soms liever op veilig ga en dat wat ik al ken. Misschien moeite met verandering? Ik weet het niet.

Omdat het me nu dus is opgevallen weet ik ook dat ik het anders wil hebben. Ik hou van uitdagingen, waarom ga ik dan die dan niet altijd aan? Het zijn echt kleine simpele dingen! Maar die me toch misschien wel een hoop plezier en ervaringen kunnen kosten.

Als ik een serie of film leuk vind dan kan ik die wel 10 keer kijken. Maar een andere serie zal ik meteen snel afkeuren en niet willen kijken. Al we een keer een film gaan kijken dan ga ik ook het liefst voor de bekende die ik al ken. Want dan weet je wat je kan verwachten. Wat nu als de nieuwe films saai is of niet mijn ding? Dan zijn dingen waar ik me overheen moet zetten. Als je de film ziet dan weet je het pas, dan pas kun je die mening vormen.

Met uitgaan is het veilig om naar plekken te gaan die je al kent. Waarvan je precies weet wat er gebeurd wie er komen, wat voor sfeer er hangt enz. maar door alleen daar heen te gaan mis je de andere plekken waarbij je het misschien ook het hartstikke naar je zin kunt hebben.

Dus waarom altijd maar voor veilig en bekend gaan. Ervaringen zul je krijgen door het eens anders te doen, dingen die je misschien niet eens van jezelf verwacht maar wel de grootste herinneringen kunnen hebben.

Make life better!

Nog even een leuk liedje:

5 gedachtes over “Better

  1. True, very true. Ik blijf zelf ook te vaak in die veilige omgeving hangen, maar het laatste halfjaar gaat het steeds beter om ‘vrijer’ te zijn, heel fijn voelt dat. Eigenlijk moet je het gewoon doen (:

Geef een reactie

