Done.

Ik kan nu vol trots zeggen. GOD DANK ben ik klaar met het profielwerkstuk! Wow, wat een hel was dat zeg. Wij hadden het onderwerp racisme, en het was niet eens heel vrijwillig. Het was meer dat we er uiteindelijk met ons drieën er maar wat van moesten maken. Het is gelukt! ‘uiteindelijk’. Na zwoegen, na uren naar het beeldscherm staren, na 400 keer het werkstuk doorlezen en steeds maar weer domme fouten eruit halen, constant jezelf voordoen om op te schrijven wanneer je wat hebt gedaan, voor hoelang en dan net voor de deadline van dat gedeelte toch weer uitrekenen wanneer dat ongeveer kon zijn… en dan zal dat ook wel ongeveer zo lang zijn geweest.

Ik heb er hard voor gewerkt en toen het eindelijk allemaal af was vond ik dat het er nog best goed uit zag! Ook onze begeleider was zeer tevreden ‘pfieuw’.

Toen kregen we de presentaties. En ja hoor precies de dinsdag van de presentatie zat HEEL Havo 5 in de mediatheek, of elk ander computer in de school. Want alle PowerPoint presentaties van iedereen moesten in elkaar worden gezet.

Voor werkstukken van heelveelpagina’s is het moeilijk om dat in een korte tijd te proppen. 10 minuten mocht je over het werkstuk praten. Hoe The Hell gaan we dat doen? Niet zoals de rest dus! Het is onmogelijk om elk deelvraag apart te gaan bespreken. Dus eerst een kleine inleiding, toen vertelde ik de hele conclusie. (Ik heb de hele dag tot het moment daar was alles uit mijn hoofd proberen te leren, net voordat ik was had ik zoiet van KUT: ik weet dit noooooooit. Ik ga staan en blablablablablablabla alles zo uit mijn hoofd. Wat heb ik toch ook weer lekkere vertrouwen in mezelf). Toen stelde een ander persoon uit het groepje vragen aan de klas over racisme. En toen Klaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar!

Oh nee nog niet helemaal… 2.15 begonnen de presentaties. Wij waren als 3e dus kwart voor 3. Maar dan ben je klaar en het enige wat je dan nog staat te doen is: zitten. Tot half 5 moesten we naar presentaties luisteren, ZONDER eten… ZONDER wc, ZONDER concentratie. Ik kreeg me een honger, het enige wat ik aan het doen was, was water drinken (helpt niet echt tegen de blaas!), en me bedenken wat ik nog allemaal moest doen voor school (heb echt niks meer gedaan, vond ik niet nodig na 2 ½ uur lijden).

Maar we zijn er vanaf^^ WOEHOEE

7 gedachtes over “Done.

  1. Ik weet inderdaad nog wel het moment dat mijn pws naar de drukker ging. Er valt zo’n last van je schouders af! Goed gedaan! Waar deed je het pws over? En wanneer weet je je cijfer?

    1. We hadden het over racisme (niet echt onze keuze, maar we moesten er toch wat van maken). Cijfer kan nu elk moment komen, sommige hebben het al. Maar met mijn 2 begeleiders ben ik bang dat het nog wel even gaat duren, terwijl er niks meer valt te doen qua nakijken, haha. Waar deed jij het over?

Geef een reactie

