Plaats, tijd, locatie gezocht!?!

Ghana, een land in Afrika. Een land waar eens in de 2 jaar 2 leerlingen van onze school en 2 leraren heen mogen. Volgens mij om gewoon te kijken hoe het daar gaat, en wat te helpen. Dus elke 2 jaar zijn alle leerlingen van onze school verplicht om zelf wat geld op te halen en dan op goede vrijdag een leuke wandeling te gaan maken in ons dorp.

Voor mij was dit nu al de 3e keer in mijn schoolcarrière.  Dus ik moet toegeven dat mijn langs de deuren rennen en de hele familie op een verjaardag in hun portemonnee laten zoeken om geld in te halen wel ietsjes minder is geworden.

 

 

Dit jaar was toch ook weer lekker geregeld bij onze klas. Na de hele week vragen hoe laat we nu aanwezig moesten zijn was het nog net 12 uur van tevoren even verteld. Oké! De tijd is binnen. Maar nu? Waar moeten we aanwezig zijn? Welke van de 3 gebouwen moeten we zijn. Voor mij leek een gebouw wel logisch, maar de leraar had toch echt die week ooit een keer tussendoor het gebouw verteld waar ik zelf ook op zat. Dus op de fiets naar school.

Maar al snel mocht ik me omdraaien, want nee. Hier moesten we toch echt NIET aanwezig zijn. Snel naar het andere gebouw. Oké plaats van bestemming binnen! Maar nu? Welk lokaal moeten we heen? Dus met een paar klasgenoten het hele gebouw door op zoek naar een lokaal. Waar eindigen we, ergens op de gang op elkaar gedrukt want om de 2 minuten komen klassen langslopen die de tocht gaan beginnen.

Sta je daar al 20 minuten op de gang te wachten met een leraar. Blijkt er een andere leraar aan te komen om het geld in te nemen enz. blijkt er gewoon een lokaal te zijn. Waar ONZE klas in mocht gaan zitten, echt 2 meter van ons vandaan.

Toen gingen we lopen, wel 5km. Met een grote pitstop bij de Albert Hein om wat croissantjes en energy drink te halen.

Trouwens, deze Ghana loop gaat er om dat je zelf wat doet voor de kinderen in Ghana. Dat je zelf het initiatief neemt en geld inlegt en iets goed doet voor het medemens.

Toch jammer dat ik niet het meeste geld had ingezameld en de hoofdprijs gewonnen heb. Namelijk een Ipad 3! [juist?]

Bron afbeelding: WeHeartIt

 

Facebook

3 gedachtes over “Plaats, tijd, locatie gezocht!?!

Geef een reactie

