Game Of Thrones

De laatste tijd is er veel te horen over deze serie. Namelijk omdat op 1 april seizoen 2 van de serie is begonnen. Ik heb heel seizoen 1 gezien en kan echt niet wachten op de afleveringen van het nieuwe seizoen.

Bron: mijnserie.nl

Game of Thrones is een serie die gebaseerd is op de fantasieboeken uit de serie ”Een Lied van IJs en Vuur” van George R. R. Martin. Het gaat over een machtsstrijd om de ijzeren troon tussen zeven verschillende adellijke families op het fictieve mythische continent Westeros. Robert Baratheon (Mark Addy) is koning van Westeros, maar al snel ontdekt hij dat zijn troon zeer gewild is onder meerdere adellijke families. Als zijn belangrijkste adviseur, zijn ‘hand’, op mysterieuze wijze sterft neemt hij contact op met zijn oude vriend Eddard Stark (Sean Bean) de heer van Winterfell en de noordelijke landen. Hij vraagt dringend aan Eddard of die zijn nieuwe ‘hand’ wil worden. In die functie moet Stark vrijwel alle minder belangrijke regeringszaken regelen en houdt hij zich constant bezig met het politieke spel. Een rol die hem eigenlijk niet echt ligt.

Dit is eigenlijk het echte begin. Toch speelt er nog zoveel meer. Je hebt namelijk The Wall in the North. Achter deze muur zitten mensen die je eigenlijk geen mensen kan noemen. Je hebt de Night’s Watch en die moeten het voorkomen dat The White Walkers die achter de muur zitten aanvallen. Ondertussen maakt de rest van Westeros zich hier niet zo druk over want ze zijn te druk om macht in handen te krijgen.

Wat heel erg sterk is aan deze serie is dat iedereen zich wel met iemand kan vergelijken. Ook de vrouwen in de serie hebben belangrijke rollen. Ze worden echt neergezet als krachtige vrouwen boven al die machtige mannen.

In het eerste seizoen leer je echt de personages kennen. Je probeert te onthouden wie nu waar bij hoort. Omdat er eerst echt veel personages zijn uit allemaal verschillende families met verschillende verhalen. Wel krijg je echt een mening wie volgens jou nu goed of fout is. Op het eerste gezicht is dit namelijk niet altijd duidelijk. Je mag personen of juist totaal niet, en bij sommige wil je het liefste het beeld instappen en ze een bitch slap geven.

Daenerys [Emilia Clarc], ik vind haar het mooiste en krachtigste. Je ziet haar per aflevering groeien en zelfverzekerder worden. Ze moet trouwen met Kahl Drogo [Jason Momoa]. Maar naarmate ze onder de Dothraki volk is gaat ze om hem en het volk geven. Vooral in seizoen 2 zal ze een belangrijke rol gaan spelen samen met haar draken.

Daenerys met Kahl Drogo, Daenerys met haar draak.

Tyrion Lannister [Peter Dinklage], ik denk toch echt dat hij mijn favoriet is. Hij heeft humor en kan aardig goed mensen ompraten. Hij is slim en heeft mensen kennis. Hij is de dwarf, maar heeft eigenlijk geluk dat hij in zo’n rijke en machtige familie is geboren. Hem moet je ook echt leren kennen, maar dan ga je hem zeker waarderen.

Seizoen 2
Hier is iedereen verspreid. Alle wegen gaan een andere kant op. In het noorden zullen ze meer problemen krijgen met The White Walkers achter de muur. In het zuiden zijn er meerdere personen die de macht van het koning schap willen. Er zal oorlog komen door woede van families. En mensen zullen vluchten.

In dit seizoen zullen nieuwe personages komen waaronder Carice van Houten. Het is heel apart om haar zo’n rol te zien spelen. Maar ben benieuwd of zij nu de goede of slechte is.

Zeker aan te raden dus!!

Bron afbeelding: Weheartit

Facebook / Twitter

 

Ook bekend met Game Of Thrones?

7 gedachtes over “Game Of Thrones

  1. Leuke post, ik zit er al een hele tijd aan te denken om het te downloaden, maar op het moment ben ik Gossip Girl verslaafd en Vampire Diaries en Secret Circle en, naja, nog meer ;p dus ik wacht nog ff anders kijk ik weer te veel.
    Maar 1 voordeel: als jullie weer moeten wachten dan kan ik lekker voort😀 hahaha

    1. Het is echt een aanrader! =D
      Maar natuurlijk wel als je er de tijd voor hebt. Je moet de personen wel een beetje leren kennen. Ik kijk zelf veel Grey’s Anatomy maar dat kijk ik gewoon overal tussendoor omdat het niet zo’n lopend verhaal is.
      Haha, je hoeft dan inderdaad niet zo als mij elke week weer te wachten op nieuwe afleveringen!!

  2. ik was laatst al inderdaad aan het googelen voor de serie, maar nu ga ik dat zeker doen! Het klinkt echt als een serie die perfect in mijn straatje past🙂

Geef een reactie

