Just Me: The Killers

The Killers

Dé band, mijn band! Ooit een lange tijd geleden werd ik verliefd op ze. Eerst mocht ik ze gewoon. Ik vond het nummer Jenny Was A Friend Of Mine heel mooi. Het deuntje vond ik echt heerlijk. Later kwam ik achter de betekenis. Dit nummer gaat namelijk over een meisje dat vermoord is. Degene in het lied (waarschijnlijk de dader) ontkent het allemaal.

Verder waren er meerdere nummers die ik toen luisterde. Deze waren vooral van het album Hot Fuss. Dit waren nummers zoals: Smile Like You Mean It, All These Things That I’ve Done en Somebody Told Me.

 

De drummer (Ronnie Vannucci) is trouwens heel grappig als je hem live ziet spelen. Hij zit helemaal in de muziek zo te zien door al die gezichten die hij trekt.

Ik luisterde eerst echt 5 nummers en dan maar af en toe. Maar toen in 2008 was ik (standaard) de Europe Music Awards aan het kijken. En toen kwam er rechts onder te staan The Killers. Dus ik dacht heuh! Ik ken ook eens wat! En toen gebeurde het! Toen was ik he-le-maal om. Dit stukje zag ik verschijnen. Are We Human?

Are We Human? Meteen de titel verklaring van mijn Tumblr blog!

 

Hierna was het dus naar de computer rennen. Ik moest alles van hun hebben! Het nieuwe album (Day & Age) was nog niet helemaal uit dus ik kon 3 of 4 nummers downloaden. Dat waren de nummers: Are We Human? Spaceman en The World We Live In. En echt waar, na 4 jaar weet ik dit nog precies allemaal. Zelfs mijn plekje op de bank toen ik de beelden voor me zag verschijnen.

Spaceman! Dat nummer was ik ook meteen een fan van. Het waren toen maar een paar verschillende nummers die ik op een dag beluisterde. Maar dan wel echt 50 keer achter elkaar. Hier het nummer Spaceman

Zoals ik al zei heb ik alle albums. Dus ik heb ook de live cd/dvd van The Killers live from The Royal Albert Hall. Alleen is het frustrerende. Ik heb een ps2 en hierop bekijk ik mijn dvd’s. Maar van uitgerekend alle dvd’s speelt hij deze op een of andere manier in het zwart wit af. Ik snap niet waarom! Als ik het nu op mijn laptop zou willen afspelen zal ik het gewoon in kleur kunnen bekijken. Achja.

 

The killers heeft 4 album’s. In volgorde is dat: Hot Fuss, Sam’s Town, Sawdust, Day & Age en nog een Dvd: Live from the Royal Albert Hall.

Hot Fuss is van 2004. Hier staan toch wel mijn favorieten op. Altijd kom ik weer terug op de nummers van dat album. Hierbij een nummer die na alle top 25/50/100 die ik heb gemaakt (familie traditie) de laatste jaren steeds weer hoog eindigde. Mr. Brightside

How did it end up like this?

 

Ik heb nu 2 nummers van het eerste en laatste album laten horen. Maar Sam’s Town en Sawdust kunnen niet ontbreken.

Dit nummer van het album Sam’s Town heeft in mijn top 50 1 of 2 jaar op nummer 1# gestaan! Van The Killers heb ik gewoon te veel favorieten! When You Were Young

Ik kan het niet laten om de live versies te laten zien. Ooit ga ik ook in dat publiek staan! En nog harder als iedereen mee zingen! Kan niet wachten [a].

 

En dan hebben we Sawdust nog. Dit is mijn minst beluisterde album van The Killers. Dit is zover ik weet een album met de nummers die hun andere albums niet hebben gered. Romeo and Juliet!

 

Wat een geschiedenis toch // Al 4 jaar lang weet ik elk moment bijna in het bijzijn van hun nummers // Ik kan serieus nog wel tientallen nummers hier neerzetten // Mijn grote liefde voor de band en de zanger Brandon Flowers // Ik hoop echt dat er een nieuw album komt // Verder kan ik alleen nog zeggen, listen and enjoy.

 

Oké, alleen dit nummer nog!

 

xoxo

8 gedachtes over “Just Me: The Killers

  1. the killers zijn echt tof! Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik alleen de nummers die je hierboven hebt staan (en somebody told me) veel heb geluisterd, maar het zijn wel telkens terugkerende nummers die ik maar blijf luisteren. En hun clips zijn ook awesome trouwens!!

      1. mr brightside toch wel (die clip is sowieso favoriet), en when you were young (daar heb ik zelfs nog op gedanst :D)

Geef een reactie

