Born and raised is fijn

John Mayer, wat een leuk hoofd heeft hij toch. Toch? Dat hij het zelf weet is ook overduidelijk. Dat hij genoeg vrouwen heeft weet ook iedereen. En dat stukje arrogantie nemen we ook maar even voor zich. Want tijdens het luisteren naar zijn geweldige stem zal dat allemaal weg vallen.

In een paar post geleden (Albums mei 2012) stond ook dit nieuwe album er tussen. Toen moesten we nog even wachten. Maar nu kunnen we weer uitgebreid luisteren naar zijn stem in zijn nieuwe nummers.

Het album genaamd ‘Born And Raised’ is een rustig album. Voor mij meer een album die ik op de achtergrond aan heb als ik hard aan het leren ben voor mijn examens (toevallig deze 2 weken). Op de fiets richting de gymlokaal met te veel stoelen en tafels waar mijn toekomst ligt heb ik iets energiekere muziek nodig. Voor mij zit er niet een heel opvallend nummer tussen. Hiermee bedoel ik dat ik één favoriet nummer heb die ik echt achter elkaar kan beluisteren. Alle nummers hebben wat van elkaar weg. Het is allemaal één geheel.

Ik vind het wel weer fijn aan dit album dat het echt John Mayer is en niet zo pop. Je herkent zijn heerlijke gitaar stukjes in de muziek. Vooral in het nummer ‘If I Ever Get Around To Living’ kan ik hier van genieten. Ook kan ik niet zeggen dat dit album rock is zoals ik hem ook wel heb gehoord. Het is rustig, relaxt en fijn.

-Born And Raised HIER op Spotify

-Follow this site on Facebook

2 gedachtes over “Born and raised is fijn

  1. Ik moest erg aan het album wennen! Miste toch wel de poppy-songs als zoals ‘Perfectly Lonely’ is. Maar ik heb vanmorgen even het songboekje doorgelezen; wat een mooie teksten!
    Wat jij ook zegt; heerlijk om in de achtergrond op te zetten en er onbewust van te genieten!

    I love John!

Geef een reactie

