Pinkpop! #1

Zoals elk jaar, zit ik weer voor de buis gekluisterd! Jaloers kijkend naar al die mensen in het publiek. Maar toch zit ik vol te genieten van de bands die langs komen. Dit jaar extra leuk… ik kan DE HELE DAG voor de televisie zitten en kijken aangezien we nu UPC hebben, en er een speciale Pinkpop zender is.

Dus ik zit hier nu… voor de televisie… te kijken… naar een man met vies haar en een bloemetjes jurk aan. Herstel: gigantische bloemetjes j urk.

Wat ik me toch af vraag is of die gasten nu dronken of stoned zijn. De drummer zit helemaal in zijn eigen wereld vaag voor zich uit te staren en met het haar half voor zijn ogen te slaan op de drums. Maar hé, ik kan het natuurlijk ook fout hebben! En staan ze gewoon compleet nuchter op dat podium! Gewoon Rock’n Roll.

Achtergrond.
Ik heb het nu over de band ‘Will And The People‘. Het is een band uit London die muziek maakt richting de reggaepop. Ze hebben zich laten inspireren door Bob Marley en bands als The Police, Madness en The Doors.

Ik kende deze band nog niet! Ik heb wel echt heel erg kunnen genieten van het optreden. Het zag er eigenlijk ook wel weer komisch uit hoe ze op dat podium stonden. Alsof je ze niet serieus hoeft te nemen. Maar er kwam echt hele goede muziek uit! Ook kan ik zeggen dat hij een aparte stem heeft! Wat me ook opviel is dat bij zijn gitaar de snaren er aan de boven kant een beetje bij bungelen. Ook te zien op de foto hierboven! Het heeft wel iets!

Jammer genoeg zijn de beelden van pinkpop nog iets te vers, waardoor ik het nog niet kan uploaden. Wel geef ik HIER jullie de link naar Spotify. En een nummer die misschien al wel bekend is. Het was het laatste nummer dat ze bij hun optreden speelde en toen ik het net hoorde klonk het iets bekend in mijn oren.

Geniet!

11 gedachtes over “Pinkpop! #1

  1. WILL AND THE PEOPLE Oeh, ik vind het zo’n toffe band (volgens mij heb ik in bijna elke reactie hier wel iets over deze geweldige band achtergelaten, whoops) Ik hoop 16&17 juni naar festival mundial te gaan en dan watp weer live te zien, want het is echt een feestje🙂

Geef een reactie

