Folk voor zondag

Folk en Indie muziek hebben iets rustig, aparts maar fijns. Daarom perfect voor een middagje bloggen. Het enige wat eigenlijk nog mist is de zon. Wat ik namelijk op mijn raam hoor zijn druppels van de regen. Maar tegen deze depressiviteit heb ik een perfecte band gevonden die de zon zo weer laat schijnen.

Great Lake Swimmers een band uit Canada in de genre folk. Je moet bijna wel meteen van de diepe stem houden die de zanger Tony Dekker produceert. Het is zuiver en klinkt geweldig. Wat je meteen hoort is de samenhang van de verschillende instrumenten. De akoestische gitaar, de banjo, drums en tussendoor is de piano ook te horen.

Ze hebben net een nieuw album uit. Ze zijn nu druk bezig met het promoten van het nieuwe album New Wild Everywhere. Dit gebeurt jammer genoeg alleen nog in Canada. Hopelijk komen ze ook snel hier heen! Dit is trouwens alweer het 5e album die ze uitbrengen. Ik heb dus nog heel wat te beluisteren, aangezien ik ze pas net ontdekt heb.

Wat me ook meteen opvalt zijn de mooie album covers! Bij de laatste album cover [New Wild Everywhere] zit een heel creatief verhaal. Het ontwerp is namelijk origineel gemaakt uit een stuk hout. HIER te zien.

 

Hier het mooie nummer Your Rocky Spine van het album Ongiara.

 

HIER is het nieuwe album op Spotify te beluisteren!

 

~More music? Follow this site on Facebook

 

 

5 gedachtes over “Folk voor zondag

Geef een reactie

