De nieuwe XX

Zoals ik hier al vertelde zou vandaag het nieuwe album coexist van The XX uitkomen. Dus hier is die dan. Erg fijn is dat het album meteen kan worden beluisterd op Spotify. Ik zit hier helemaal relaxed van een hectisch dagje. Ik zit hier helemaal rustig dit bericht te schrijven. Ik zit hier genietend van twee zachte stemmen. Een stem van Romy Madley Croft en Oliver Sim. De stemmen kloppen bij elkaar en precies bij de muziek op de achtergrond.

Wat me opvalt is dat er elektronische geluiden zijn toegenomen in dit album. Maar in een enkele nummer is er een duidelijke gitaar sound te horen zoals in het vorige album. Eigenlijk alleen in het nummer Swept Away, dit is dan ook het enige nummer dat mijn hoofd een beetje op en neer laat gaan. De rest van de nummers zweven alleen maar. De nummers lopen zo in elkaar op dat je niet eens realiseert dat je alweer drie nummers verder bent. Ik weet niet of ik dit nu als goed of slecht moet beschouwen. Het is iets te veel van hetzelfde. Maar daar tegenover staat wel volledige rust!

 

HIER op spotify te beluisteren!

3 gedachtes over “De nieuwe XX

  1. Ok M., dit is echt wel zalige muziek voor de mood waarin ik nu ben. De juiste site op het juiste moment. Ik kan haast niet wachten tot ze dadelijk thuis komt om hier samen de nacht door te brengen. Bliss.

Geef een reactie

