Ilse maakt het beter!

Ik ben persoonlijk niet zo van de Nederlandse muziek. Doe mij maar gewoon een paar goeie gitaren en een drum samen met een heerlijk stemgeluid. Maar met geen Nederlandse muziek bedoel ik dan ook echt het Nederlands gesproken muziek. Sommige Nederlandse artiesten kunnen er nog best mee door, denk aan Within Temptation. Of nog net iets meer zoals Go Back To The Zoo. Sommige heb ik een band mee, een herinnering aan vroeger. Gewoon zo’n fijn gevoel.

Dit heb ik met Ilse de Lange. Ik hou van haar liedjes samen met haar stem. Ik vind de country muziek leuk, maar ook de andere nummers waar wat meer een rock geluid in zit. Mijn favoriet zal altijd het nummer Flying Blind blijven. Dit was mijn nummer! In de top 25 – 50 – 100 die wij altijd maken als familie traditie, heeft dit nummer 2 jaar op nummer 1 gestaan. Maar die tijden zijn na wat jaren weer weggevaagd.

Tot nu! Het nieuwe album is uit en het album staat naast The Killers constant te draaien op Spotify! Ik zat laatst in de trein richting Nijmegen waar ik de krant zag liggen. Nadat ik alle politieke koppen zat was kwam ik op de pagina waar een uitgebreid verhaal stond over het nieuwe album van Ilse.

Ik wist al wel dat ze een hele tijd geleden in Amerika zat om een nieuw album op te nemen. Tot dit verstoord werd door haar zieke vader. Na het overlijden van haar vader is ze helemaal overnieuw begonnen met het album. Zoals ze in het artikel zei was het andere album niet helemaal haar: ”Het was heel bombastische muziek, met veel drumcomputers, synthesizers en elektronica, en met niet al te diepgravende, poppy teksten.” Wat ben ik blij dat ze hiermee is gestopt en overnieuw is begonnen. Het album Hurricane klinkt goed. Het heeft pakkende nummers! Toen ik naar het eerste nummer Hurricane luisterde pakte ze me al helemaal in. De teksten zijn mooi! Je voelt de emotie, maar de muziek erachter maakt het ook weer vrolijk. -Zeker een aanrader!

Bron: Spitsnieuws

HIER op spotify te luisteren.

Ook dit nummer heeft een krachtig, scherp en goed geluid. Wat een heerlijke stem heeft ze toch! Zeker weten dat je hier een goed gevoel van krijgt.

 

-xXx-Mw

 

2 gedachtes over “Ilse maakt het beter!

Geef een reactie

