De kalmte in piano

Piano muziek is emotioneel. Het is emotioneel maar het is zo ongelofelijk mooi. Ten minste dat vind ik. Ik luister het niet dagelijks. Toch is het regelmatig te horen op mijn IPod. Ik denk het vaakst vlak voordat ik ga slapen. Het maakt me ongelofelijk rustig. Het laat me nadenken over dingen. Dromen over onmogelijke dingen. Het laat me jaloers zijn op de manier waarop zij kunnen spelen. Gewoon prachtig.

De man boven op de foto is Ludovico Einaudi. Hij is een Italiaanse pianist en ik vind zijn piano kunsten erg mooi! Hij laat je meevoeren in zijn muziek. Je wordt heen en weer geslingerd met emoties. Van vrolijk naar verdrietig. Van druk naar rustig. Vooral die rust is er. Die gaat samen met genot. -Dus luister en geniet

-X-Mw

10 gedachtes over “De kalmte in piano

  1. Ik heb Einaudi pas ontdekt via youtube en zijn muziek is zo fijn bij het leren. Een aantal van zijn nummers zijn voor de film ‘les intouchables’ gebruikt, echt prachtige nummers!

Geef een reactie

