Het is diep, het is zacht

Als ik het nummer Little Talks benoem zullen jullie het vast wel kennen. Dat hoop ik ten minste. Zo niet? Dan ga ik nu vertellen waarom je de mensen achter Little Talks moet kennen. Dat zijn namelijk Of Monsters And Men. Ik heb het nummer Little Talks al heel lang geleden gehoord. Ik vond het nummer leuk en had het meteen op mijn toenmalige Tumblr blog gezet. Zonder verhaal en zonder enige uitleg. Alleen een filmpje met een leuk geluid… Ook moest mijn nummer op mijn ‘inmiddels half lege’ iPod komen te staan. Het nummer stond al tijden op mijn Tumblr blog toen ik het nummer opeens op MTV zag langskomen. Ik was toch trots! Want hé, het stond eerder al op MIJN blog. Later werd het nummer helemaal een hype! Ik vond het tof, al wist ik dat niemand toch dat filmpje had gezien, in ieder geval niet op mijn blogje.

Ohja! De band.

De muziek wordt gezongen door twee personen. Een meisje met een mooie stem en een jongen met een mooie stem. Beide stemmen zijn zacht. Hiermee bedoel ik niet de volume. De muziek zou je zweverig kunnen noemen, toch zou ik het niet kunnen vergelijken met The XX. Er zitten zeker stevige geluiden in sommige nummers. Ook geeft het geen zielig gevoel, juist vrolijk en swingerig. Luister maar naar Little Talks!

Eigenlijk is het album My Head Is An Animal de enigste die ik steeds heb geluisterd toen ik Spotify op startte. Of wanneer ik moest leren voor de tentamens. Of wanneer ik gewoon in een vrolijke bui ben! –HIER kun je het op spotify gaan luisteren.

Ik ga nu eerst het nummer Dirty Paws laten horen aan jullie. Het is het eerste nummer van het album. Dus ook het eerste nummer die ik steeds te horen krijg als ik het album ga luisteren. Dit nummer geeft een goed begin van hoe de rest van het album gaat klinken. –Diep, zacht maar met een duidelijk vrolijke tint.


-Xx.Mw -Luister, geniet en deel!

 

9 gedachtes over “Het is diep, het is zacht

Geef een reactie

