Dit is Nina Nesbitt

Ze is net zo oud als dat ik ben! Maar met een stem waar ik alleen maar van zou kunnen dromen. Ik luister over het algemeen bands waarvan er meestal mannen de zangers zijn. Maar er springen ook artiesten uit zoals Ellie Goulding en A Fine Frenzy, maar sinds tijdje past Nina Nesbitt hier ook tussen.

Wat me meteen aansprak aan haar muziek was de vrolijke tint die er aan zit. Leuke deuntjes gepaard met een fijne stem. Ze is van juli 1994, dat betekend ongeveer 3 maandjes jonger als ik. Ze komt uit het plaatsje Edinburgh dat in het Verenigd Koninkrijk ligt. Wat op de site te lezen is, dat ze altijd een verlegen meisje is geweest. Maar aan haar foto’s vind ik dat totaal niet meer blijken! -Aan haar muziek al helemaal niet.

Op haar site is nog meer te lezen over hoe ze is gekomen tot waar ze nu is!

Ze heeft haar roem te danken aan de leuke Ed Sheeran. Iemand zei bij een intiem concert dat ze zelf muziek schreef en hij vroeg haar om iets te spelen. Uiteindelijk speelt ze in voorprogramma’s van Sheeran en heeft ze een rol gekregen in zijn videoclip van het nummer Drunk. -Goed begin van een carrière lijkt mij! [bron: Wikipedia]

Ze heeft tot nu toe 3 EP’s gemaakt. Maar deze komen allemaal uit 2012. De eerste [Live Take] is met allemaal live versies van nummers. Bij de tweede [The Apple Tree] zit mijn favoriete nummer. Maar dat nummer Boy op de 3e EP [Boy] is ook zo leuk! Dus ik ga ze allebei laten horen. Daarna kun je de rest op Spotify HIER gaan luisteren!

 

 

Nina Nesbitt: Facebook // Twitter // Website

 

Xoxo-Mw

 

 

4 gedachtes over “Dit is Nina Nesbitt

  1. Eigenlijk is “Boy” de single uit haar eerste album dat ze nu aan opnemen is sinds ze in september een contract sloot bij Universal😉
    Ze maakt heerlijke muziek en ik kijk al vol verwachting uit naar dat debuutalbum van haar!

Geef een reactie

