Twitteren met The Elite

Niet altijd ben ik degene die bands vind door te zoeken. Soms vinden ze mij. Gewoon via Twitter. Maar meestal besteed ik er niet heel veel aandacht aan. Tot er een bandnaam The Elite langs kwam. Ik werd toch best wel nieuwsgierig en heb meteen hun EP gedownload op Noisetrade. Daarna heb ik een reactie achter gelaten op hun Twitter. Tot mijn verbazing kreeg ik een reactie terug. Daarna de tweede. Er volgde ook nog een derde…

De band komt uit the UK en bestaat momenteel uit 3 personen: Mathew Luke Faulkner (piano en vocals), Josiah J Manning (guitars, synths, backing vocals, orchestral) en Steve Crossman (Bass). Maar via hun Twitter/Facebook heb ik ondertussen vernomen dat ze eindelijk weer een drummer hebben gevonden (die ontbrak namelijk een tijdje). Josiah J Manning is de eigenaar van een muziek studio en produceert dus ook de muziek voor The Elite. Zelf is hij na een tijdje in de band gestapt. Hierbij is de samenstelling van de band bij de eerste EP dus ook heel anders dan bij de volgende EP waar ze nu voor in de studio zitten.

De muziek klinkt heerlijk. Zoals ik in mijn Twitter bericht al zei. Het eerste nummer Carousel deed al meteen wat met me. De piano die je aan het begin hoort maakt iets los. Bij de andere nummers vind ik het rock geluid heerlijk. Van de rustige piano momenten naar dat heerlijke gitaar geluid. De hele samenhang klopt gewoon. Ik denk echt dat deze band potentie heeft om te groeien! -Alleen moeten mensen de band leren kennen!

Erg jammer is dat ze nog geen nummers op Youtube hebben staan😦. Anders had ik meteen mijn favoriete nummer Lights laten horen. Wat wel kan is het album HIER (legaal) downloaden en naar de 5 nummers op de EP luisteren. OF je luistert nu meteen naar de nummers op 8Tracks. Ik heb namelijk een lijst aangemaakt met 5 nummers van The Elite en daarna nog 5 nummers van een andere zanger. Als je op Play drukt kan je er meteen van genieten en de muziek beoordelen.

-Wat ik nu wel kan laten horen is de teaser van de nieuwe EP die er aan komt.

 

The Elite: Twitter // Facebook // Youtube // Download EP

 

-xXx-Mw

 

 

6 gedachtes over “Twitteren met The Elite

  1. Gaaf!! Hun muziek klinkt ook erg chill, denk dat ik het maar eens ga downloaden!🙂

    Btw, thanks voor je visite en berichtje op mijn blog! Ik volg je op bloglovin!🙂

  2. Wat leuk zeg! En ook ontzettend leuk dat ze ook terug twitteren! Wat heb jij trouwens een leuke blog! Ik ben je met bloglovin gaan volgen! Hopelijk neem je ook eens een kijkje op mijn blog!
    Liefs

Geef een reactie

