A Banquet for Ghosts

Deze man heeft al 8 EP’s gemaakt sinds 2008. Kort geleden kwam ik bij zijn nieuwe album A Banquet for Ghosts. Nu vind ik dat jullie ook hem moeten leren kennen! Vooral omdat het zo ontzettend fijn klinkt. Matthew Mayfield heeft een geweldige mannelijke maar toch ook zachte stem. Ik zou hem zelfs een klein beetje met Ben Howard kunnen vergelijken. Maar de muziek van Mayfield is een stuk softer. Meer emotie en minder catchy duintjes zoals Howard dat heeft. Deze muziek gaat diep en de gitaar is duidelijk aanwezig waardoor het een akoestisch tintje krijgt.

Bij zijn nummer Cold Winds zie ik natuur voor me! Ik zie bergen een meertje en voel de rust. Maar het tempo gaat omhoog in Track You Down. Zijn stem houd de rust in de nummers tussen de verschillende deuntjes. Het blijft interessant klinken!

Toen ik over The Elite vertelde had ik daarin een link gezet naar 8Tracks. Hierop maak ik lijsten met muziek  van verschillende artiesten. Bij de speellijst op 8Tracks heb ik na de band The Elite nummers gezet van Matthew Mayfield. Deze lijst kan je HIER beluisteren. Of je luistert naar het album HIER op Spotify. Bevalt het goed?! Dan is HIER het album [legaal] te downloaden op Noistrade.😀

-Natuurlijk eerst even een muziekje om een indruk van deze leuke man te krijgen!

 

 

 

Matthew Mayfield: Twitter // Facebook // Download

 

 

X-Mw

Een gedachte over “A Banquet for Ghosts

Geef een reactie

