Coldplay Live DVD – Mylo Xyloto [review]

colplay dvd

Wat mij opvalt is dat veel mensen op mijn blog komen via zoekwoorden in de richting van Coldplay. Vaak komen ze bij mijn post over de Live DVD Mylo Xyloto 2012. Dus ik vond het wel leuk om er een review over te schrijven.

Over deze dvd hoor je totaal verschillende meningen. Maar meestal is het ‘verschrikkelijk slecht’ of ‘verschrikkelijk goed’. Persoonlijk vind ik de dvd gewoon geweldig. Ik was nog nooit naar een concert van Colplay geweest. Voor mij zijn de beelden alsof ik er weer opnieuw bij mag zijn.

De jaren dat Coldplay de Mylo Xyloto tour heeft gedaan is elke show hetzelfde geweest. De opbouw, de nummers, de volgorde, de praatgedeeltes oftewel bijna alles. Dus als je in Den Haag naar het concert gaat wil je natuurlijk het liefste je eigen show op dvd hebben. Op die manier komt het geluksgevoel weer terug. Maar ik moest het doen met Parijs, Madrid en nog één nummer in Londen. Voor mij stoort het niet dat er op de dvd verschillende plaatsen worden gefilmd. Parijs is voor het grootste gedeelte te zien op de dvd. Het publiek is daar enorm enthousiast dus je gaat thuis ook bijna mee juichen.

 

Op de dvd zijn er 4 praatmomenten. Elk van ongeveer 5 minuten. Na een paar nummers komt elk van de bandleden aan de beurt om zijn ervaring te delen. Ik krijg kippenvel van de momenten. Vooral als je de stem van Chris Martin hoort. Ik snap dat mensen het storend kunnen vinden, toch hoort het bij de dvd. Hun hebben gekozen om het op deze manier te doen. Dus veel kan je er niet aan veranderen dan de momenten door te spoelen.

 

Ik vind de kwaliteit van het beeldmateriaal goed. Ook over het geluid het ik geen opmerkingen. Deze hele dvd is gewoon een perfecte aanvulling! Ben je erbij geweest, dan maak je het hele concert nog een keer mee. Niet? Dan ben je er alsnog bij. Op de cd zijn gewoon alle live nummers, zonder enig gepraat. Ook niet de momenten in het concert.

Hier is de cd te beluisteren:

 

7 gedachtes over “Coldplay Live DVD – Mylo Xyloto [review]

  1. Staat op mijn verlanglijstje, al vind ik het wel jammer dat ze niet opteerden om op de DVD de keuze te geven om het “concert” te bekijken en de “concertdocu”, wat best had gekunnen natuurlijk. Maar feit is dat Coldplay hun laatste CD bijzonder sterk was en ze ondertussen uitgegroeid zijn tot een echte showband!

  2. De dvd heb ik nog niet gezien, maar ik was er bij in Ahoy. Coldplay stond al héél lang op mijn verlanglijstje, en toen zag ik ze eindelijk! Maar het duurde wel even voordat ik dacht: wow! Vooral omdat ze al direct met confetti begonnen e.d., toen dacht ik: speel nou eerst maar eens, dan komt aan het eind al die poespas wel. Maar, het was al met al een geslaagde avond🙂

Geef een reactie

