Dankzij #LimeWire mijn held gevonden

Vroeger. Toen de meeste mensen nog via LimeWire illegaal muziek vandaan haalden. Toen zat ik op een ochtend voor het computerscherm op zoek naar nieuwe liedjes. De muziek waarnaar mijn familie toen luisterde was me nog wat te hard af of klonk juist te rustig -oftewel: te zielig-. Als je jong bent en je de songteksten nog niet begrijpt, dan gaat het puur om de melodie. Dit mocht zo vrolijk mogelijk zijn wat mij betreft!

De vraag was hoe ik aan nieuwe muziek moest komen. Met alleen ‘vrolijke muziek’ invoeren kwam ik ook niet heel erg ver in LimeWire. Gelukkig zat alle inspiratie in de kast waar de computer in stond. Daar stonden allemaal hele mooie dvd’s in, dus ik vroeg mij af wat er zou gebeuren als ik deze titels eens zou invoeren in LimeWire.

Er kwamen niet zo heel veel interessante nummers en artiesten voorbij eerst. Totdat ik de Disney films Tarzan en Brother Bear invoerde. Toen ontdekte ik dit:

Vrolijker dan dit kun je het bijna niet hebben! Ik was helemaal om! Phil Collins was mijn held geworden. Sindsdien heb ik altijd kunnen genieten van de muziek van Phil Collins. Toch blijven van al zijn liedjes die hij gemaakt heeft, de nummers die als songtracks uit deze films komen het mooiste. Zoals de prachtige nummers ‘You’ll Be In My Heart’ en ‘Two Worlds‘ van de film Tarzan. Al mag ‘Strangers Like Me’ er ook zeker zijn, het is ongelofelijk catchy.

De teksten die ik nu wel begrijp maken de nummers alleen maar mooier. Ik word op dit moment weer helemaal enthousiast als ik deze nummers zo hoor.

phil-collins-musik-musical-tarzan-1

Later ben ik erachter gekomen dat Phil Collins bij de band Genesis heeft gezeten. Van deze band heb ik leuke nummers ontdekt, al zijn dat er niet extreem veel. Ik ben geen fan van al Phil Collins zijn werk, maar een overgroot deel kan ik zeker waarderen!

‘I know we’re different but deep inside us, we’re not that different at all’.

-Xmw

Een gedachte over “Dankzij #LimeWire mijn held gevonden

Geef een reactie

