De nieuwe Sex and The City serie #GIRLS

tumblr_myryr3chSD1sppaa7o1_500Oké, zo nieuw is de serie Girls van HBO nu ook weer niet. Want het derde seizoen is -eindelijk- vanaf deze week weer te zien, 12 januari om precies te zijn. Dus degene die deze serie nog niet kennen raad ik aan snel te beginnen.

Girls gaat over vier meiden in New York City. Anders dan in Sex and The City zijn deze meiden nog  op zoek naar zichzelf. Ze wonen in niet in de rijkste buurt van New York en hebben net school afgerond. Het zijn jong volwassenen met elk een totaal ander maar sterke persoonlijkheid. In Girls zoeken ze naar wat ze willen in hun leven, wat ze willen met de liefde en wie ze eigenlijk willen zijn. Het is een hoop drama, humor, seks en liefde. Inmiddels heb ik veel liefde voor de personages gekregen.

hbo-girls-season-2

Personages in Girls

tumblr_myuvvsBlze1t35mfwo1_500

Lena Dunham is de bedenker van de serie Girls en tevens het hoofdpersoon. Ze speelt Hannah Horvath die een schrijfster wil worden. Hannah is nog heel erg bezig met het zoeken naar wie ze eigenlijk wil zijn. Ze heeft een vriendje Adam die ze soms maar moeilijk kan peilen. Al is Hannah zelf soms ook moeilijk te peilen. Haar persoonlijkheid: verwend, maf, grappig, emotioneel, gevoelig, impulsief en vrolijk.

Lena Dunham wilde in de serie onderwerpen aan bod brengen die je meestal niet zo ziet, of in een bepaald daglicht worden gezet dat niet helemaal klopt. Onderwerpen als: zwangerschap, abortus, soa’s, maagdelijkheid, moeilijke vriendschappen en relaties, drugs, maar vooral het geen maatje 34 hebben. Lena zei zelf al: het is al een statement dat ik geen maatje 34 heb in de serie. In de serie Girls is Hannah wat molliger. Het maakt het allemaal juist realistischer. Zoals in episode 1 bijvoorbeeld. De een zit op de wc en de ander komt binnen lopen voor een gesprek. Het is zo grappig, maar op een of andere manier heb je bepaalde scenes waar je je ongelofelijk in kunt vinden.

Allison Williams speelt ‘the uptight’ Marnie Michaels. Ze is netjes en perfectionistisch maar wil absoluut niet uptight gevonden worden. Ze weet precies wat juist is en wat niet en dat vertelt ze ook graag de rest. Ze heeft dromen voor zichzelf en wil het hoe dan ook voor elkaar krijgen. Ik vind haar erg leuk in de serie omdat ze je erg kan verrassen. 

Het mooie aan Girls en wat je denk ik ook wel in de serie Sex and The City kunt terug vinden is dat je jezelf in elk van de persoonlijkheden wel kan terug vinden. In episode 1 vertelt Shoshanna Shapiro -gespeelt door Zosia Mamet– wie zij denkt dat ze van Sex and The City is. Je krijgt meteen een goede indruk van de panische, blije, zorgzame, onzekere Shoshanna.

Dan blijft de stoere, vrije, hippie, nuchtere, Engelse Jessa Johansson nog over. Jemima Kirke speelt haar. Ze doet het echt fantastisch. Ik kan me nog herinneren dat ik niet goed wist wat ik van haar moest vinden. Hoe verder je komt hoe meer je van haar gaat houden, maar ook hoe jaloerser je wordt! Zij kan echt ALLES aan qua kleding.

Dus.

Bekijk deze week seizoen één en seizoen twee, want je mag het echt niet missen! Oh, dus 12 januari begint seizoen drie van Girls. Weten jullie ook waar jullie deze serie kunnen kijken? Gewoon heel handig in goede kwaliteit op: stream-tv.me. Het enige nadeel is dat er geen ondertiteling bij zit, maar ik vind het goed te volgen! Heel veel kijk plezier!

Laat me weten wat je van de serie vindt! Hier onder in een reactie of op Twitter!

Xmw

12 gedachtes over “De nieuwe Sex and The City serie #GIRLS

  1. AAAh girls is zo leuk!! Ik heb de eerste twee seizoenen trouw gevolgd, ik had toen ook lekker de tijd ervoor, haha, ik hoop snel weer series te kunnen kijken. En ja Jessa is ultiem favoriet character.

  2. Ik heb de eerste twee seizoenen ook gezien, vind het zeker leuk. Misschien wacht ik met het derde even tot alle afleveringen uit zijn – dan kan ik het tenminste in één keer kijken😉

  3. Ohhh deze ga ik nog eens kijken, het lijkt me een hele leuke serie! Helaas volg op op het moment wel 3(!!!!) programmas was al enorm veel voor me is dus haha, nog even wachten.

    liefs,
    Femke

  4. Ik kijk het al sinds het eerste seizoen. (Breaking Bad is ZO TOF!) Ik vond seizoen 2 een stuk minder dan de eerste maar ben wel weer benieuwd naar de nieuwe. Vind Lena Dunham wel vrij irritant trouwens haha.

Geef een reactie

