Waarom een #Netflix abonnement nemen

Netflix_Web_Logo

Vanaf dat Netflix in Nederland online kwam -op 11 september 2013- ben ik samen met mijn familie, lid geworden van het netwerk. Onbeperkt films, series en documentaires kijken voor maar €7,99 per maand. Beter kan het toch eigenlijk niet?

Netflix komt uit Amerika en bestaat al vanaf 1997. Toch zijn ze pas in 2011 gaan uitbreiden buiten Amerika, in 2012 zijn ze naar Europa gekomen. Ze zitten al aan de 40 miljoen leden over de wereld, maar volgens mij is Netflix nog veel te onbekend bij mensen in Nederland.

 Misschien ken je Netflix al wel van de reclame, All You Can Watch:

Netflix
Ik ben in deze 5 maanden al super enthousiast geworden. Eerlijk gezegd wordt ik steeds vrolijker van Netflix. Veel mensen waren erg sceptisch en negatief aan het begin over Netflix Nederland. Dit komt omdat het aanbod nog redelijk mager was aan het begin. Ik denk dat het te maken heeft met de rechten die ze moeten hebben op series en films, voordat ze die op Netflix in Nederland mogen uitzenden (?).

Series
Ik ben vooral een serie kijker, dus daar zit ik wel goed mee op Netflix. Ik heb denk ik in de eerste maand al het hele eerste seizoen van de geweldige serie (van Netflix zelf) Orange Is The New Black gezien heb (seizoen 2 is nu in de maak, jeej). Netflix produceert net zoals HBO zelf series. Een bekende serie van Netflix is House Of Cards, deze wil ik nog graag bekijken! Als je fan bent van de HBO serie The Sopranos dan kan je zowat verder kijken met de serie Lillyhammer. Een hoofdpersonage van The Sopranos namelijk Steven Van Zandt (gitarist bij de E Street Band, die samen met Bruce Springsteen optreed) speelt hier een New York Maffia lid die onderduikt in Noorwegen. Je zou bijna denken dat hij vanuit de serie The Sopranos komt en daarom moet onderduiken als Lillyhammer. De karakter die hij speelt en dat in het besneeuwde Noorwegen rondloopt brengt hilarische momenten met zich mee.

NETFLIX, INC. LILYHAMMER

Aanbod
Langzamerhand zag ik op de Twitter van Netflix tweets voorbij komen dat er nieuwe series online zouden komen. Gelukkig want er zaten aardig wat negatieve mensen in het publiek die dreigden met het opzeggen van hun abonnement. Dus toen Netflix Nederland een tijdje geleden met echt goede series kwam zag ik dat de reacties ook steeds positiever werden van mensen. Één uitbreiding was de serie Breaking Bad. Ik ben eindelijk bij het laatste seizoen (5) aangekomen! Dexter is ook enorm populair! Elke keer als ik thuis weer beneden kwam, of in het weekend zelfs laat thuiskwam zaten mijn ouders nog gekluisterd aan de buis Dexter te kijken.

Mijn absoluut favoriete serie The Tudors is te zien (echte aanrader)! Wat verder op mijn lijst staat in Netflix zijn de series: Gossip Girl, Arrow, Homeland, Sherlock, White Collar, MadMen, New Girl, Downton Abbey, A Young Doctor’s Notebook (Je weet wel, met Harry Potter), Millennium en Robin Hood. Ik hou me bij dit lijstje serieus nog in! Want anders lijkt het helemaal zo’n bodemloze put. Verder zijn er dus nog heel wat series te zien! Ik ben namelijk ook bezig met How I Met Your Mother. Oh, en jullie moeten ook naar Suits kijken, leuke mannen in pak die ook nog eens advocaat zijn. Lost heb ik inmiddels ook gezien (hier was mijn zusje helemaal verslaafd aan). Ze in inmiddels bezig met Pretty Little Liars.

Netflixbreakingbad-610x250

Films
Elke keer hou ik weer een nieuwe film rondje op Netflix–zijn er weer leuke nieuwe romantische of drama films-. Ik word niet altijd heel warm van het filmaanbod. Waarschijnlijk omdat ik veel films al heb gezien en in mijn kast heb staan. Sommige films zijn echte oldies of van die afgekeurde B-films. Toch zitten er dan een paar tussen waarvan je zegt: ‘die heb ik nu altijd al een keer willen zien’. Bijvoorbeeld: The King’s Speech (helaas nog steeds niet bekeken, ik ben te druk met de series).

Wat ik wel helemaal geweldig vond zijn de oldies uit mijn tijd. Ik was echt verzot op de film Matilda. Ik heb vroeger The Grinch echt honderd keer bekeken. De leukste, die ik laatst nog heb bekeken op Netflix is The Parent Trap met Lindsey Lohan. -Ik vond het verschrikkelijk toen ik erachter kwam dat de tweeling geen tweeling was, maar dat er maar één Lindsey Lohan was.-

Films die ik inmiddels op Netflix bekeken heb: The Dutchess, Vicky Cristina Barcelona (verschrikkelijke film, alleen het Barcelona liedje was leuk), He’s Just Not That Into You, Pretty Woman, The Parent Trap en Chocolat. Allemaal van die romantische comedy’s en drama film dus.

Documentaire: Ik heb ook de prachtige maar aangrijpende documentaire Black Fish gezien. Wow! Zodra je Netflix neemt, aanrader.

Netflix-Sony

Wat kan beter
Het voelt goed om zo series en films te kunnen bekijken zonder dat je download of ze op het internet ergens vandaan tovert en bekijkt. Toch is het dan erg frustrerend als je midden in een serie zit of nog erger, als je midden in een seizoen zit en dan het opeens ophoudt op Netflix. Ik ben bijvoorbeeld bij het laatste seizoen van Breaking Bad, maar in dit seizoen (5) zijn de episodes maar tot de helft van het seizoen. Het allerlaatste deel, het beste deel oftewel het belangrijkste deel van de serie Breaking Bad ontbreekt op Netflix! Argh, sorry maar ik wil het toch echt af zien nu ik er in zit! Dat betekent dat ik deel twee toch ergens op het internet vandaan ga toveren. Voor andere mensen betekent dit soort dingen: het abonnement opzeggen.

Wat mis ik
Lieve Netflix: wilt u alstublieft de serie The Borgias op Netflix zetten? Oh, en The Big Bang Theory!

Ondanks de hoeveelheid aanbod van Netflix mis ik de series en goede films van HBO. Bijvoorbeeld: Game Of Thrones, Sex and the City, Girls, The Sopranos en Rome. Ook meer film aanbod, hiermee bedoel ik nieuwere films. Er zitten een paar sterke tussen, maar daar blijft het ook wel bij. Verder zou het prettig zijn dat er van bepaalde films meerdere delen op worden gezet, dus niet alleen deel één van Lord Of The Rings. Tot die tijd vermaak ik me nog wel even met wat Netflix nu aanbied en gelukkig hebben we de rest van het internet nog voor de overige series.

tumblr_myryr3chSD1sppaa7o1_500

Handig & Apparaten
Wat dus super handig is aan Netflix is dat je voor één account betaald maar je daarop weer verschillende gebruikers kan toevoegen. Je hebt één hoofdgebruiker die wij thuis bijvoorbeeld op de smart tv gebruiken. Maar ik heb mijn eigen naam waar ik mijn eigen lijst aan kan maken, waarvan Netflix bij houd waar ik ben. Ja, bijhouden waar ik ben! Dat is zo heerlijk! Hij blijft ook super goed up-to-date. ‘Op het internet’ moet ik zelf bijhouden bij welke episode ik ben, heel irritant als je veel te veel series volgt. Daarnaast kijk ik al lopend, tandenpoetsend, vaatwasseruitpakkend op mijn mobiel naar Netflix, zodra ik boven ben en ik op mijn laptop verder wil kijken gaat die op de seconde precies verder waar ik was gebleven. GEWELDIG. Netflix houd je kijkgedrag in de gaten en doet dan suggesties voor films en series op basis naar waar jij gekeken hebt. Zo kom je weer bij leuke nieuwe films! Alleen soms komen er ook wel wat aparte aanraders (kinderseries etc.).

Dus ik kijk Netflix op mijn mobiel, laptop, smart tv en Ipad. Verder is Netflix nog te bekijken op de Xbox 360, Playstation 3 en Wii.

2014-01-17 14.44.29

Waarom?
Dus waarom je een Netflix abonnement zou nemen? Omdat Netflix een ontzettend goed aanbod heeft voor iedereen, het goed betaalbaar is, iedereen zijn eigen lijst kan opslaan, het precies bij houdt waar je gebleven bent, je kan het op heel veel apparaten gebruiken en de kwaliteit erg goed is als je internet het ook doet.

Xmw

24 gedachtes over “Waarom een #Netflix abonnement nemen

  1. Netflix is echt de shit! Ik snap er alleen geen drooool van waarom ik bij de NL-Netflix sommige films wél heb staan en die in US-Netflix weer niet. Van andersom had het nog logisch geleken maar dit vind ik zoiets raars. Dus ik blijf nog maar even klungelen met DNS instellingen afhankelijk waar ik zin in heb😉

  2. Ik download meestal mijn series, en dat vind ik opzich wel handig! Vaak zijn toch de nieuwste afleveringen die ik wil zien en die staan er dan denk ik niet op nee.. Maar verder lijkt Netflix me wel fijn voor als je series wilt kijken die al gestopt zijn🙂 En films natuurlijk!

  3. Ik heb nu ook een maandje Netflix en het is zo lekker makkelijk! Alleen jammer dat het aanbod nog zo beperkt is. Veel oude films en van veel series alleen het eerste seizoen…maar ik ga er vanuit dat het allemaal alleen maar beter wordt!

  4. Ik was echt verslaafd aan Netflix toen ik in Amerika was, best slecht want ik was in Amerika tv aan het kijken =] Thuis zou het vast teveel tijd innemen, maar zeker een mooi aanbod!

  5. Ik hou ook heel erg van series, maar veel series die ik kijk staan er niet op. The Tudors en Gossip Girl vind ik ook leuk, alleen die heb ik al gezien. Ik download het toch liever gewoon.

  6. België is voorlopig nog één van die landen waar Netflix niet actief is, maar ik hoop dat ze ook hier voet aan wal willen zetten want het lijkt me super! Voor de prijs moet je het sowieso niet laten en eenmaal ze een mooi assortiment kunnen aanbieden… Wel jammer dat series dan blijkbaar in het midden van een seizoen plots niet meer aangevuld zijn, hopelijk kunnen ze ook de rechten bemachtigen voor de rest van dat seizoen!

  7. Ik hou me toch nog een beetje op een afstandje van Netflix. Downloaden vind ik niet zo’n probleem, al snap ik dat het soms gewoon handiger en leuker is om je door het aanbod te laten leiden🙂

  8. Ik word gewoon niet warm voor Netflix. Zoals je verteld, is het aanbod nog steeds niet optimaal, waardoor je tóch moet downloaden en er zijn programma’s waarin je ook films en series kan kijken en die dan ook alles voor je bijhoudt. Ik gebruik bijvoorbeeld XBMC daarvoor en dat vind ik toch makkelijker, omdat ik dan ook geen troep krijg die ik niet wil zien en het is gratis🙂.

Geef een reactie

