Fall out Boy & OneRepublic #Concert #HMH

2014-03-03 21.18.44

Mijn vakantie begon goed met foute pakjes, slechte muziek en Tinder. Naast carnaval vieren in het dorp verderop en bij de kroegentocht in Cuijk was ik ook nog twee keer in het Heineken Music Hall te vinden. Maandag 3 maart voor de geweldige band OneRepublic en precies één week geleden op zaterdag 8 maart kon ik genieten van Fall Out Boy. Ik wil graag nog wat leuke herinneringen delen.

2014-03-03 17.00.31 • Twee maal hebben ik en mijn zus een pitstop genomen in Utrecht en hier avond gegeten. Maandag bij de V&D met een prachtig uitzicht op de stad en een heerlijk broodje hamburger. Zaterdag zijn we de stad rond gestruind op zoek naar iets lekkers, gemakkelijk en betaalbaar. We zijn bij het restaurant Havana geëindigd waar ik wederom van een broodje hamburger heb genoten. -Je mag me er midden in de nacht voor wakker maken!-

2014-03-03 17.00.26

2014-03-08 18.17.52

 

 

 

 

 

• De twee bands zijn totaal anders en daardoor ook de concerten, waardoor ik nooit zou kunnen kiezen welke beter is. OneRepublic had een hoop lieve dames in het publiek met hoge stemmen waardoor het perfect aansloot bij zijn stem en de nummers. Daarnaast was iedereen vriendelijk, gaf je elkaar de ruimte en wachtte iedereen altijd geduldig af. Kwam het op schreeuwen uit, dan hoorde je in heel het uitverkochte Heineken Music Hall een hoog gegil –HIER– 

• Bij Fall Out Boy is er een andere manier van iedereen de ruimte geven. Je beukt gewoon op elkaar in, springt, schreeuwt en beukt weer verder op elkaar in tot het refrein is afgelopen. Dan moet ik toch meer de voorkeur geven aan de op een andere manier genietende publiek van OneRepublic.

2014-03-03 21.09.04• Bij het concert van OneRepublic was er vanaf het podium een verlengstuk tot in het publiek waardoor de leuke zanger Ryan Tedder -met hele gespierde bovenarmen- nog aardig dichtbij kwam. Ik vind dat ik goede staanplaatsen heb als er geen reus voor me staat –concert Nickelback– waardoor ik het podium enigszins kan zien, maar het beste is als ik de gezichtsuitdrukkingen van de bandleden kan zien.

Al is mijn mening over dat iedereen langer dan mij is toch ook wel bijgesteld na het concert van Fall Out Boy. We hadden familie mini naast ons staan met één grote vader. Toen iedereen los ging, mee zong en genoot stond: vader stil te kijken, moeder hoofd knikkend naar achterhoofden te staren, lange dochter stond van de 90 minuten durende concert 87 min stil te filmen met haar fotocamera, mini dochter één, heel boos naar iedereen te kijken, mini dochter twee, heel bang naar iedereen te staren.

2014-03-08 21.30.03 •Bij Fall Out Boy hadden we het geluk dat ze nog op een kleiner podium achter in de zaal gingen spelen. Hierdoor was de band opeens een stuk dichterbij en hadden we even pauze van de mensen om ons heen die van beuken hielden.

• Ik ben al jaren fan van Fall Out Boy. Alle albums heb ik kapot gedraaid. Het is dan grappig om te horen wanneer een meisje in de zaal precies fan was geworden. Al had ik op dat moment oordopjes gewenst. Alle nummers van het nieuwe album werd er in mijn oren mee gekrijst, bij de oudere nummers was het opeens doodstil.

De twee concerten waren beiden geweldig! Jammer was, dat ik bij Fall Out Boy erg verkouden was. Excuus voor mijn gekuch en het niezen tijdens het concert! Ik kan wel stellen dat ik na het concert van OneRepublic opnieuw een fan ben geworden. Ze hebben bewezen hoe geweldig ze zijn en wat voor geweldige nummers ze hebben. Sinds het concert ben ik verslaafd geworden aan het nummer Something I Need. Het nummer waarvan we het refrein 100 keer gezongen hebben op de terugweg.

2014-03-03 23.33.54

XMW

Op mijn Instagram zijn ook nog foto’s te vinden!

Een gedachte over “Fall out Boy & OneRepublic #Concert #HMH

Geef een reactie

