Game of Thrones #Wat #Waarom & #Seizoen4

gottumblr_m0xik2Se201qzdnbso1_500_large

Een van mijn favoriete series is Game of Thrones. Ik volg de serie al vanaf dat seizoen één op HBO te zien was. Ondanks dat ik de serie zonder ondertiteling bekeek en het daardoor iets vager was qua karakters, was ik vanaf het begin helemaal om en kon ik niet stoppen met kijken. Seizoen drie is alweer een jaar geleden op tv geweest, dus het wordt wel weer tijd dat we kunnen gaan genieten van alle geweldige karakters die in Game of Thrones spelen. Dat moment is bijna hier, namelijk in april begint seizoen vier!

gottumblr_n2re9kWc6q1trl2uxo1_500

Game of Thrones, wat is dat voor serie?
Game of Thrones is een fantasy serie van het netwerk HBO. HBO heeft series geproduceerd als: The Sopranos, GIRLS, Sex and the City, Rome en True Blood. Stuk bij stuk geweldige series, dus Game of Thrones is daar geen uitzondering op.

Game of Thrones is een verfilming op de boeken van George R. R. Martin. Het genre is avontuur, drama en fantasy/sci-fi. Het verhaal gaat over verschillende adellijke families (huizen) die om het maar zo letterlijk mogelijk te zeggen vechten om de troon in het continent Westeros. Daarnaast is in het noorden ook nog een hoop aan de hand bij de Nachtwacht ‘Night’s Watch’. Hier staat een gigantische ijsmuur die Westeros beschermt voor de gevaren achter de muur. Maar die enge White Walkers die achter de muur verstopt zitten komen nu ook deze kant op. Dan heb je ook nog de gewone mensen die achter de muur wonen genaamd wildlings, zij hebben een hekel aan de mensen die ten zuiden van de muur wonen. Op het continent Essos in het oosten is het personage Daenarys Targaryen druk bezig om een leger en macht te krijgen om haar rechtvolle plek in Westeros terug te claimen. –HIER preview seizoen één-

gottumblr_n2kd381Wt91rjrfw0o1_500

In Westeros zitten zeven koninkrijken die vanuit de hoofdstad King’s Landing worden geregeerd.  Al vrij snel komt Joffrey Baratheon aan de macht. De meest gruwelijke tiener koning die je maar kunt voorstellen.

Hier kun je een voorstelling maken van de wereld:

gotworldview_regulargotland

Waarom Game of Thrones kijken?
Ik ben verliefd geworden op de serie, op de karakters en op het land. In het eerste seizoen was het soms nog verwarrend. Je hoort namen die er nog niet in voor kwamen. Je vraagt je af: wie hoort bij wie, hoe zitten de families in elkaar en wie is er goed en wie is er slecht. Niks is zoals het lijkt. Alles loopt zoals je totaal NIET verwacht dat het loopt.

Ik lach mee met de personages, maar ik heb soms ook een enorm gevoel van medelijden en hou ik mijn tranen niet in. Iedereen die je eerst zo leuk en goed vindt, kan je een seizoen later verschrikkelijk haat tegen hebben, maar dan plots komt dat gevoel van medelijden ook weer op. Soms weet je hoe slecht iemand is, maar toch verdient dat karakter bepaalde dingen niet. Het is macht, liefde, drama, pijn en spanning.

gottumblr_n2t0gzGTk81tp20tso1_500

Het is een series met vieze, bloedige en pijnlijke shots. Geen verrassing bij HBO is dat er een hoop naaktheid en seks in voor komt, gepaard met een grof taalgebruik. Veel karakters maken de serie een genot om naar te kijken door hun humor.

Seizoen één is vooral inkomen in de karakters. Uitzoeken wie iemand is, waar die vandaan komt en hoe die in elkaar zit, maar ook wat je van degene vind. Alleen het einde van seizoen één is al…wow! Seizoen twee gaat ieder zijn eigen weg, en begin je het groter geheel beter te zien. Seizoen 3, die is gewoon… spannend!

Seizoen 4
Seizoen 4 van Game of Thrones gaat op 6 april in première. 7 April is Game of Thrones voor de Nederlandse HBO abonnees te zien, voor degene die Game of Thrones online kijken of downloaden.

Dus waar wacht je nog op? Je hebt nog even de tijd om alles te bekijken voordat seizoen vier begint! 

8 gedachtes over “Game of Thrones #Wat #Waarom & #Seizoen4

  1. Ik HOU van Game of Thrones. Het is absoluut mijn favoriete serie en ik kan niet wachten! Ik zit een beetje vast in boek 4 (Feast For Crows) maar wil ze erg graag nog uitlezen. Mijn favoriete karakters: Jamie Lannister, Daenerys en Arya.🙂

Geef een reactie

