Ach joh, dan gooien we het afval toch op de grond. #Staking #Schoonmakers #Treinen

Inmiddels zijn de stakingen van de schoonmakers voor het openbaar vervoer voorbij. Fijn! Want als je van een schone trein van Arriva/Breng in een puin zooi van een NS trein komt. Dan waardeer je het reizen met lege tafeltjes, prullenbakken en grond zeker wel. Toch verbaasd het me hoe erg we er van worden.

Wanneer er geen schoonmakers zijn en wij weten hier vanaf, hebben we blijkbaar extra redenen om alles te laten liggen. Geen plek meer op het tafeltje? Ach joh, dan gooien we het toch gewoon op de grond. Natuurlijk hebben we schoonmakers nodig om even de prullenbakken te legen. Maar als je een trein binnenloopt waar je het afval met je heen sleept, de grond plakt, het stinkt en je het liefste met je voeten omhoog op je stoel zit. Dan ligt het  er denk ik niet alleen aan dat er geen schoonmakers zijn om onze zooi op te ruimen. Dan kan er ook wel wat respect naar je medemens om je eigen spul even mee te nemen en in de prullenbakken op het station te gooien.

Toen ik mijn pakje met drinken op had, kon ik het ook laten liggen. Overal ligt het afval toch al bezaaid over de grond. Ik werd zelfs raar aan gekeken toen ik opstond, maar met gevaar voor eigen leven terwijl de trein op de rem ging, toch mijn eigen afval oppakte en meenam om het in de prullenbak op het station te gooien.

Gelukkig snapt nu iedereen hoe vervelend het is om in zo’n vieze trein te reizen en houden we rekening met elkaar.🙂

Fijne reis! Xmw

Ken je dat moment dat er iets van iemand anders op het tafeltjes ligt in de trein (Bijv: leeg kop koffie/lege zakjes), en jij speciaal aan de andere kant gaat zitten of het van je af schuift zodat het niet lijkt dat jij het hebt neergelegd. (?)

Een gedachte over “Ach joh, dan gooien we het afval toch op de grond. #Staking #Schoonmakers #Treinen

Geef een reactie

